dimecres, 2 de juny de 2010

Ciències per al món contemporani



Estàvem ja a primer de batxillerat. Eren les vuit del matí del tercer dijous de setembre, i ens tocava una assignatura que mai havíem realitzat: Ciències per al món contemporani. Una de les poques d’interessants, amb continguts que m’agradaven.

Al llarg d’aquest curs, ciències per al món contemporani és de les poques matèries que tracta sobre temes a nivell actual, totalment innovadora. Ha estat una barreja de temes biològics, com les malaties genètiques, hereditàries, tipus de cromosomes... i temes ambientals com els terratrèmols, tsunamis, referència a l’evolució... fins i tot hem treballat en una auditoria sobre l’institut, que incloïa analitzar residus, transport, aigua i energia.

Inicialment, el curs va començar amb la notícia que estava de moda: La Grip A; que vam estar unes quantes setmanes analitzant i fen treballs, per arribar a la conclusió de que és una grip quasi tan “dolenta” com una grip normal. Per lligar el tema, vam continuar fen una recerca de diferents tipus de malalties. La meva, juntament amb dos companys meus, va ser sobre la Sida; un treball molt interessant i una malaltia molt greu que afecta i mata a milions de persones actualment. Ens va aportar coneixements, continguts, però sobretot es va fomentar la cooperació en grup. També vam veure com es podia estalviar de transmetre malalties hereditàries als nostres fills: fecundació in vitro, selecció dels òvuls...Van fer alguns debats, els que més èxit va tenir, va ser sobre la salut i l’alimentació, sobre l’anorèxia i la bulímia...etc. I fins aquí es va realitza el primer trimestre.

Després de nadal ens vam concentrar en l’Univers i també amb les diferents concepció d’astrònoms i filòsofs, com Galileo, Copèrnic, etc. Un tema molt bonic que es va lligar amb les plaques tectòniques del món, amb les catàstrofes que provocaven amb el pas del temps: terratrèmols, tsunamis...Tot això va englobar el segon trimestre.


Ja cap al tercer trimestre vam fer un treball sobre l’evolució i la biodiversitat, un tema també molt recent d’aquest segle i del passat. Un tema que sincerament em va agradar moltíssim i va resultar molt interessant. Vam tractar Darwin, Lamarck amb la seva teoria de l’evolucionisme i el fixisme, encara que ens havíem de centrar en algun punt de la biodiversitat i relacionar tots aquests conceptes. El meu grup i jo ens vam concentrar en les teories falses que s’han dit al llarg de la història, amb una impactant noticia al final: El bunker de l’àrtic que conté totes les plantes de tot el món. Un treball que va augmentar més i millor el meu coneixement, i que no em vaig avorrir pas.


I, Finalment, l’auditoria sobre l’institut, on vam analitzar l’electricitat que es consumia, l’aigua que es gastava, tipus de transports, quantitat de residus...i elaborar una campanya per a millorar i estalviar despeses i reduir d’aquesta manera la petjada ecològica a l’institut. I fins aquí conclou el curs de batxillerat de “CMC”.

Com a conclusió, ha estat de les poques matèries en el que no m’he avorrit gràcies a que els temes que se’ns presentaven eren actuals i molt interessants ja que són temes que ens afecten a tots i estar informats d’ells no està gens malament. He descobert moltes coses més que no en sabia, i cada classe m’ha servit per enriquir-me de coneixements i per tenir encara més gust per la ciència. Una assignatura que em sembla que deu continuar sent impartida.

Cap comentari:

Publica un comentari